Deze vertaling is gemaakt in pspX7.

De originele les vind je hier.

 

Filters:

Richard Rosenman.

 

Materialen:

 

 

 

 

 

 

Open je tubes in psp.
Plaats de maskers in de map maskers van psp.
Plaats het penseel in de map penselen van psp.



1.

Zet je voorgrondkleur op #808080 en je achtergrondkleur op #C0C0C0.


2.

Open een nieuwe afbeelding van 900 x 550 pixels.

Zet je voorgrondkleur op het volgende verloop.

 


Vul de afbeelding met het verloop.


3.

Lagen - nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met #404040.

Lagen - masker laden/opslaan - masker laden vanaf schijf - edith mask 96.




Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen.

Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen.


4.

Effecten - Artistieke effecten - Halftoon.




Aanpassen - scherpte - verscherpen.


5.

Lagen - nieuwe rasterlaag.

Vul de laag met #C0C0C0.

Lagen - masker laden/opslaan - masker laden vanaf schijf - edith mask 30.




Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen.


6.

Effecten - Geometrische effecten - Scheeftrekking.




Zet de mengmodus van deze laag op hard licht.


7.

 Lagen - nieuwe rasterlaag.

Gereedschap penseel - Brush onner beauty.


Stempel met #404040 linksonder op je afbeelding.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 0 / 0 / 60 / 1  #000000.


8.

Open tube boules - bewerken - kopieren.

 Lagen - nieuwe rasterlaag.

Selecties - alles selecteren.

Bewerken - plakken in selectie.

Selecties - niets selecteren.


9.

 Open tube Thaíss_si-slmt - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.

Afbeelding - formaat wijzigen - 90% - formaat alle lagen niet aangevinkt.

De tube staat meteen goed.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 7 / 7 / 70 / 10  #000000.


10.

Open tube bird_blue - bewerken - kopieren.

Bewerken - plakken als nieuwe laag.

Afbeelding - formaat wijzigen - 65% - formaat alle lagen niet aangevinkt.

Schuif de tube rechts op je afbeelding zie voorbeeld.

Effecten - 3D effecten - slagschaduw 4 / 4 / 60 / 4  #000000.


11.

Lagen - samenvoegen - alle lagen samenvoegen.


12.

Effecten - filter Richard Rosenman - Solid Border - #000000.




13.

Zet je watermerk op je werk en sla op als jpg.

 

 

Extra voorbeeld.

 

Bedankt Feya, Celine en Daniella voor het testen van deze les.
Hieronder hun crea's.

Feya.

Celine.

Daniella.

 

 

 

 

 

 

 



Nocturnes PSP World Mei 2017



Copyright 2017 ©Nocturnes PSP World  All Rights Reserved.