Open je tubes en maskers in psp.
Plaats de selectie in de map selecties van psp.
1.
Open een nieuwe afbeelding van 950 x
550 pixels.
2. Zet je voorgrondkleur op #A8150E en je achtergrondkleur op #FFFFFF.
3. Vul de afbeelding met #A8150E.
4. Open tube 12286690014_animaux_nikita
- bewerken - kopieren.
Notitie: Als je met andere tube en kleuren werkt,
gebruik de tube uit de les anders krijg je een ander
resultaat,
je kan de tube later inkleuren.
5. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
6. Effecten - afbeeldingseffecten - naadloze
herhaling.
7. Aanpassen - vervagen - radiaal vervagen.
8. Open tube Zeemeermin - bewerken -
kopieren.
Notitie: Als je met andere tube en kleuren werkt,
gebruik de tube uit de les anders krijg je een ander
resultaat,
je kan de tube later inkleuren.
9. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
10. Afbeelding - formaat wijzigen - 60% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
11. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
12. Lagen - dupliceren.
Afbeelding - spiegelen.
13. Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen.
14. Effecten - Filter Mehdi - Weaver.
15. Zet de laagdekking van deze laag op 60.
16. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
1 / 1 / 30 / 5 #000000.
17. Lagen - nieuwe rasterlaag.
18. Vul de laag met #FFFFFF.
19. Lagen - nieuwe maskerlaag - uit afbeelding - Monaiekje mask
4.
20. Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen.
21. Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden vanaf
schijf -
mermaid-1.
Druk op je delete toets.
Selecties - niets selecteren.
22. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
1 / 1 / 30 / 10
#A8150E.
23. Lagen - nieuwe rasterlaag.
24. Vul de laag met #FFFFFF.
25. Lagen - nieuwe maskerlaag - uit afbeelding - Monaiekje mask
32.
26. Lagen - samenvoegen - groep samenvoegen.
27. Zet de laagdekking van deze laag op 55.
28. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
1 / 1 / 100 / 10 #000000.
29. Open tube - mermaid - bewerken -
kopieren.
30. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
31. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
32. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
/ -6 / -6 / 100 / 30
#FFFFFF.
33. Open tube 12286690014_animaux_nikita
- bewerken - kopieren.
34. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
35. Afbeelding - formaat wijzigen - 50% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
36. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
Aanpassen - scherpte - verscherpen.
37. Effecten - Filter Flaming Pear - Flood
- klik op de rode pijl en zoek voorinstelling
hüzün mermaid- flood.
38. Open tube Zeemeermin - bewerken -
kopieren.
39. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
40. Afbeelding - formaat wijzigen - 55% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
41. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
42. Aanpassen - scherpte - verscherpen.
43. Effecten - Filter Flaming Pear - Flood
- klik op de rode pijl en zoek voorinstelling
hüzün mermaid- flood-1.
44. Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen.
45. Effecten - Filter Flaming Pear - Flood
- klik op de rode pijl en zoek voorinstelling
hüzün mermaid- flood-2.
46. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
/ -3 / 3 / 30 / 5
#FFFFFF.
47. Open tube Huzunlu-Mermaid-Deko1 -
bewerken - kopieren.
48. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
49. Lagen - schikken - omlaag verplaatsen.
50. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
51. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
4 / 4 / 25 / 100 #000000.
Klik in je lagenpalet op de bovenste laag.
52. Open tube Huzunlu-Mermaid-Deko -
bewerken - kopieren.
53. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
54. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
55. Open tube Huzunlu-Mermaid-Deko2 -
bewerken - kopieren.
56. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
57. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
4 / 4 / 25 / 100 #000000.
58. Open tube Huzunlu-Mermaid-Deko3 -
bewerken - kopieren.
59. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
60. Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
61. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
0 / 0 / 100 / 40
#A8150E.
62. Afbeelding - randen toevoegen - 1
pixels #A8150E.
63. Afbeelding - randen toevoegen - 5
pixels #FFFFFF.
64. Afbeelding - randen toevoegen - 1
pixels #A8150E.
65. Afbeelding - randen toevoegen - 40
pixels #FFFFFF.
66. Afbeelding - randen toevoegen - 1
pixels #A8150E.
67. Afbeelding - randen toevoegen - 5
pixels #FFFFFF.
68. Afbeelding - formaat wijzigen - 900 pixels breed - formaat alle lagen
aangevinkt.
69. Zet je watermerk op je werk en sla op als jpg.
Extra voorbeeld.
Bedankt
Feya, Celine en Daniella voor het testen van deze les.
Hieronder hun crea's.
Feya.
Celine.
Daniella.
Nocturnes PSP World 20-01-2015
|