Open je tubes en alpha in psp.
Open @qua_geom1 - bestand - exporteren - aangepast penseel -
geef het een naam en klik op ok.
1.
Zet je voorgrondkleur op #FE0100 en je achtergrondkleur op #030005.
2.
Zet je voorgrondkleur op het volgende verloop.
3.
Open selections_alpha_prisme - venster - dupliceren en sluit het origineel.
4.
We werken verder op de kopie.
5.
Lagen - Eigenschappen - Hernoem deze
laag Raster 1.
6.
Vul de afbeelding met het verloop.
7.
Lagen - dupliceren.
8.
Effecten - afbeeldingseffecten - naadloze
herhaling.
9.
Effecten - Filters Unlimited 2.0 - VM
Toolbox - MirrorriM.
10.
Effecten - Filters Unlimited 2.0 - VM
Distortion - Radiator II.
11.
Effecten - filter Flaming pear - Flexify 2.
12.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #4.
13.
Druk op je delete toets.
14.
Selecties - niets selecteren.
15.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #3.
16.
Druk op je delete toets.
17.
Selecties - niets selecteren.
18.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #2.
19.
Druk op je delete toets.
20.
Selecties - niets selecteren.
21.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #1.
22.
Druk op je delete toets.
23.
Selecties - niets selecteren.
25.
Selectiegereedschap - trek de linker
en rechter middelste node tot aan de rand uit.
26.
Klik op gereedschap pannen.
27.
Zet de mengmodus van deze laag op hard
licht en de laagdekking op 30.
28.
Effecten - randeffecten - sterker accentueren.
29.
Lagen - nieuwe rasterlaag.
30.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #5.
31.
Vul de selectie met het verloop.
32.
Effecten - Filters Unlimited 2.0 - VM
Natural - Downstairs.
*********
33.
Werk je met andere kleuren dan kan je
de instellingen aanpassen van de filter
34. Of je kan de laag inkleuren, we
nemen de achtergrondkleur.
36.
Klik op schuifregelaar, zet op
HSL-schuifregelaar en onthoud de cijfers bij kleurtoon
en verzadiging.
37.
Aanpassen - kleurtoon en verzadiging - inkleuren.
******
We gaan verder met de les.
38. Selecties - niets selecteren.
39.
Effecten - Filters Unlimited 2.0 - Bkg
Designer sf10 I - ALF's Border Mirror Bevel.
40.
Zet de mengmodus van deze laag op hard
licht en de laagdekking op 80.
41.
Afbeelding - formaat wijzigen - 80% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
42.
Selecties - alles selecteren.
43.
Selecties - zwevend.
44.
Selecties - niet zwevend.
45.
Selecties - wijzigen - selectieranden selecteren.
Vul de selectie met #030005.
46.
Selecties - niets selecteren.
47.
Lagen - nieuwe rasterlaag.
48.
Selecties - selecties laden/opslaan - selecties laden uit
alfakanaal - Selection #5.
49.
Vul de selectie met #030005.
50.
Selecties - wijzigen - inkrimpen -
aantal pixels op 3.
51.
Druk op je delete toets.
52.
Selecties - niets selecteren.
53.
Afbeelding - formaat wijzigen - 110% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
54.
Lagen - dupliceren.
55.
Effecten - afbeeldingseffecten - verschuiving.
56.
Gereedschap pen - lijnstijl effen -
breedte op 2.
57.
Draai in je materialenpalet de kleuren
om en sluit de achtergrondkleur.
58.
Trek een lijntje tussen de 2
rechthoeken.
59.
Doe dit ook bij de andere 3 hoeken.
60.
Lagen - omzetten in rasterlaag.
61.
Lagen - samenvoegen - omlaag samenvoegen.
(2 keer)
62.
Zo ziet je lagenpalet er nu uit.
63.
Open tube 3716-luzcristina - bewerken - kopieren.
64.
Bewerken - plakken als nieuwe laag.
65.
Afbeelding - formaat wijzigen - 80% - formaat alle lagen niet
aangevinkt.
66.
Afbeelding - spiegelen.
67.
Schuif de tube rechts op je
afbeelding.
68. Effecten - 3D effecten - slagschaduw
10 / 10 / 45 / 15 #000000.
69.
Gereedschap penseel - zoek @qua_geom1.
70.
Zet je voorgrondkleur op #FFFFFF.
71.
Stempel met #FFFFFF links op je
afbeelding.
72. Afbeelding - randen toevoegen - 2
pixels #FFFFFF.
73.
Afbeelding - randen toevoegen - 35
pixels #FE0100.
74.
Gereedschap toverstaf - selecteer de rand.
75.
Vul de selectie met het verloop.
76.
Selecties - niets selecteren.
77.
Afbeelding - randen toevoegen - 2
pixels #FFFFFF.
78.
Open tube deco_prisme - bewerken - kopieren.
79. Bewerken - plakken als nieuwe laag.
80. Schuif de tekst linksonder op je
afbeelding.
81.
Lagen - samenvoegen - alle lagen samenvoegen.
82.
Zet je watermerk op je werk en sla op als jpg.
Extra voorbeeld.
Bedankt
Daniella en Celine voor het testen van deze les.
Hieronder hun crea's.
Daniella.
Celine.
Nocturnes PSP World Februari 2016
|